Práce kolem sociálních sítí
Trávíte hodně času na sociálních sítích? Máte staženého Messangeru od Facebooku ve svém chytrém telefonu? Nepouštíte mobil z ruky ani na dovolené?
Nebudeme polemizovat, zda čas strávený na sociálních sítích je v dnešní době alarmujícím číslem anebo je to jen přirozený vývoj společnosti. Je známo, že až 60 % ze sedmi miliónů Čechů má svůj účet na Facebooku. Čas strávený na sítích se denně pohybuje někde nad dvě hodiny.
Pokud vás ale sociální sítě zajímají a přitahují, napadlo vás toho využít a změnit „koníček“ na práci? Divíte se, jak by se dalo pracovat na sociálních sítích, a víte, že do developerského týmu Facebooku vás nikdy nepřijmou a ani o to nestojíte.
Každý větší podnik dnes už ví, jak je důležité se propagovat i ve světě internetu. Navíc, kdo dneska není na sociálních sítích, minimálně FB, Twitteru a LinkedInu, jako by neexistoval. Ne každý zaměstnavatel ale má čas řešit propagaci na sociálních sítích sám. Proto se dnes není problém najít inzerát, který poptává kreativního jedince, jež by vedl na hlavní nebo vedlejší poměr správu sociálních sítích pro klienta.
Pojďme se blíže podívat, co taková práce může všechno obnášet:
• příprava příspěvků – musíte minimem textu maximálně možně zaujmout, dnes už nestačí jen textové,
• nachystání reklamy, i placené – pouhým zveřejněním, ale práce nekončí, reklamu je potřeba posléze vyhodnotit,
• crowdfunding – komunikace se zákazníky a fanoušky stránky. Nejedná se jenom o jejich soukromé zprávy, ale i rozproudit debatu pod příspěvky. Zjistit, o co vlastně mají zájem, co by se rádi dozvěděli,
• focení produktů nebo tematických věcí s danou firmou,
• příprava videí, neboť než slova zaujme obraz,
• pravidelné vyhodnocování, jak si firma na sociální síti stojí u svých zákazníků a fanoušků – sledovat počet liků, tweetů, sdílení, aj.